Jaką funkcję pełnią dziś marki? Jak wpływają do doświadczenie konsumentów. O wyzwaniach współczesnego pozycjonowania i brandingu rozmawiam z Markiem Gonsiorem, doradcą marki, niezależnym konsultantem. Został doceniony m.in. tytułem Dyrektora Marketingu Roku oraz nagrodą w kategorii “Wysoka efektywność – Sales & Marketing Director” w tym samym konkursie. Dzieli się wiedzą i doświadczeniem.
Szukaliśmy odpowiedzi na pytania:
- Czym jest dzisiaj marka dla konsumenta?
- Doświadczenie marki – czym jest? O co marketerzy muszą zadbać?
- Wyróżnij się albo zgiń – w jakich aspektach jest to prawda, a kiedy nie?
- Pozycjonowanie marki – od czego zacząć kiedy firma bierze na tapet strategię marki?
- Branding przechodzi transformację. Ludzie chcą wiedzieć więcej o markach, jak wpływają one na otoczenie.
- Co w przypadku małych firm, gdzie popełniają najczęstsze błędy?
Brand powinien stać się częścią kultury firmy. Dzisiaj marki odchodzą od tworzenia sloganów marketingowych, jako sztucznych haseł. Idą w prawdę i spójność. Jednym słowem pokazują wartości, które są zbieżne ze światem klienta.
Marka możesz obserwować na LinkedIn, do czego zachęcam – https://www.linkedin.com/in/marekgonsior/
Książki, które polecamy w podcaście to:
Byron Sharp, „Jak marki rosną, czego marketerzy nie wiedzą.”
Jack Trout, „Pozycjonowanie, bitwa o twój umysł.”