Jak świat dostraja się
do częstotliwości kobiet?

inspirujących trendów!

WSTĘP

Dziś jest dobry czas, żeby świat dostroił się do częstotliwości kobiet.
Zaczerpnął nowego optymizmu, nabrał szacunku do kobiecości.
Prawdziwej kobiecości – bez filtrów i stereotypów.

W obliczu globalnych wyzwań (pandemie, wojny, kryzys klimatyczny, zmiany demograficzne)
stary porządek świata nie ma już ani argumentów,
ani zasobów do utrzymania obecnego status quo.
Transformacja świata nie może się jednak odbyć bez udziału kobiet.

Fembook to nie feministyczny trendbook na najbliższy sezon.
Nie koncentruje się on na pokazaniu i analizie zmian,
które będą wpływać na sposób myślenia i zachowania wszystkich ludzi.

FemBook to raczej zbiór
tematów ważnych dla kobiet.

To lista priorytetów
i rzeczy do zrobienia.

Zwiększenie wpływu kobiet na rzeczywistość może przynieść
wiele pozytywnych zmian w różnych obszarach rzeczywistości.

Niezbędna jest zmiana kulturowa, której istotą będzie przejście
od sztywnych, tradycyjnie utożsamianych z męskimi, wartości technicznych
konkurencja, hierarchia i autokracja,
do wartości bardziej empatycznych,
takich jak współpraca, odpowiedzialność, szacunek i demokracja,
kojarzonych z aksjologią kobiecą.

DLA KOGO:

Dokonując wyboru poszczególnych trendów interesowało nas osadzenie ich
we współczesnym kontekście nowych technologii, nowego rozumienia ekonomii
i zarządzania czy wyzwań klimatycznych.

To diagnoza nadchodzących zmian do wykorzystania
przez osoby zarządzające firmami, działami HR czy obszarami
strategicznymi w organizacjach.

To inspiracja do budowania biznesów w oparciu
o kobiece wartości dla wszystkich przedsiębiorczych osób
gotowych do inicjowania pozytywnej zmiany.

To uzasadnienie dla osób, które dostrzegają nierówności i niesprawiedliwości
w dostępie do dóbr i zasobów, a jednocześnie widzą niewykorzystany potencjał,
który tkwi w sile kobiecych wartości.

FemBook

Wartości Kobiecego Biznesu

PRZYWÓDZTWO
SKONCENTROWANE
NA RELACJACH I WSPÓŁPRACY

SUKCES TO DOBRE RELACJE
I WZAJEMNY SZACUNEK

SZCZĘŚCIE TO SAMOROZWÓJ,
WIEDZA I POMOC

TECHNOLOGIA TO ŚRODEK
DO ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW,
A NIE RZECZ SAMA W SOBIE

FemBook to jeden z wielu głosów w dyskusji dotyczącej tego,
jak mógłby wyglądać świat gdyby kobiece wartości były w nim reprezentowane
w takim samym zakresie, jak reprezentowane są wartości męskie.

Opisujemy w nim zjawiska, które będą coraz bardziej istotne zarówno
dla indywidualnego, jak i zbiorowego życia kobiet.

Wskazujemy na zmiany, które spowodują, że obecność kobiet w świecie
stanie się w końcu widoczna.

Fempositivity

TWORZENIE PRZESTRZENI DLA
BYCIA TYM, KIM CHCE SIĘ BYĆ

TWORZENIE PRZESTRZENI
DO POKAZYWANIA SIĘ TAKIM,
JAKIM CHCE SIĘ BYĆ

AFIRMACJA PRAWDZIWOŚCI,
TRANSPARENTNOŚĆ

MÓWIENIE NIE TYLKO
O POZYTYWACH KOBIECOŚCI, ALE
RÓWNIEŻ O JEJ MANKAMENTACH

Co by było, gdyby nauka była kobietą?
Wyobraź sobie ekonomię, która staje się „femekonomią”. Zapewne byłaby ona teorią wspierającą własność kobiet. Mogłaby również obejmować inwestowanie z uwzględnieniem płci, które prowadziłoby do wzmocnienia pozycji kobiet poprzez zwiększenie ich dostępu do kapitału.

2 na 89

Nagród Nobla z ekonomii
zostały przyznane kobietom.

26% kobiet

w 2021 roku skończyło studia doktoranckie
z zakresu ekonomii.

Ta nierównowaga płci jest dla współczesnej ekonomii znaczącym wyzwaniem.

Rozwiąż quiz i sprawdź czy Twoja firma działa zgodnie z kobiecymi wartościami!

CO JEST W ŚRODKU?

9 inspirujących kart trendów
o tym, jak dany trend rozwija się w kontekście biznesowym,

Lista pytań do samodzielnych przemyśleń
na temat możliwości wdrożenia konsekwencji trendu
        w codzienną praktykę zawodową i osobistą

Lista inspiracji,
i przykładów do tworzenia biznesów przyszłości i lepszego świata.

ZOBACZ CO MÓWIĄ O FEMBOOKU PRZEDSIĘBIORCZE KOBIETY

AUTORZY PIERWSZEGO FEMBOOKA

Małgorzata i Piotr Wasyluk
Prowadzą firmę Wasyluk Projektowanie Kreatywne.

specjaliści i praktycy w zakresie projektowania ekosystemów usług, modeli biznesowych i nowoczesnych marek. W procesie projektowym tworzą przede wszystkim solidne fundamenty oparte na metawartościach, zaś we wdrażaniu zaprojektowanych rozwiązań przykładają dużą uwagę do ich efektywności biznesowej.
analitycy trendów, który wiedzę o przyszłości wykorzystują do tworzenia innowacyjnych rozwiązań w organizacjach. Autorzy innowacyjnej metody praktycznej analizy trendów©,
edukatorzy w zakresie design thinking , service design i praktycznej analizy trendów.

Możecie ich spotkać w mediach społecznościowych:
Facebook:
https://www.facebook.com/WasylukProjektowanieKreatywne
LinkedIn:
Małgorzata Wasyluk:
https://www.linkedin.com
Piotr Wasyluk:
https://www.linkedin.com

Sylwia Dębowska-Lenart
CEO agencji marketingowej Lenart Interactive, mentorka, trenerka.

Zajmuje się budowaniem marek
i komunikacją w mediach społecznościowych.
Tworzy strategie marketingowe dla klientów MŚP. 
Prowadzi kursy online, doradza i mentoruje.
Zainicjowała wydarzenia Facebookowe Śniadania Mistrzów,
Organizowała spotkania w ramach LinkedIn Local Olsztyn.
Tworzy grupę Odważne w Biznesie. 
Zachęca do budowania marek w oparciu o wartości.

Facebook:
https://www.facebook.com/MentorMarketingu,
https://www.facebook.com/LenartInteractiveAgencjaKreatywna
LinkedIn:
https://www.linkedin.com

FemBook stworzyliśmy by dzielić się wiedzą,
inspirować do pozytywnych zmian
i wzajemnie wspierać kobiece wartości.

PATRONAT MEDIALNY

AUTORZY I WYDAWCY

Podając swój email wyrażasz zgodę na otrzymywanie newslettera, informacji o nowych artykułach, produktach i usługach Mentor Marketingu. Zgodę można w każdej chwili wycofać, a szczegóły związane z przetwarzaniem twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.​